Menu

چند دقیقه ورزش برای سالم ماندن

چند دقیقه ورزش برای سالم ماندن

36

فواید ورزش,فواید ورزش کردن,فواید ورزش صبحگاهی,فواید ورزش چیست,فواید ورزش در زندگی,فواید ورزش در دیابت,فواید ورزش روزانه,فواید ورزش بر بیماری های قلبی عروقی

t,hdn ,vca,t,hdn ,vca ;vnk,t,hdn ,vca wfp'hid,t,hdn ,vca ]dsj,t,hdn ,vca nv ckn'd,t,hdn ,vca nv ndhfj,t,hdn ,vca v,chki,t,hdn ,vca fv fdlhvd ihd rgfd uv,rd


چند دقیقه ورزش در طول روز می تواند از بروز بسیاری از  بیماری ها جلوگیری کند

 

تنها چند دقیقه ورزش در طول روز می تواند به شما کمک کند تا از بروز بسیاری بیماری ها و مشکلات مانند دیابت نوع دو، چاقی، بیماری قلبی عروقی و ... جلوگیری کنید.

 

هیچ راه حل سریعی برای تناسب اندام وجود ندارد و گاهی زندگی پر تلاطم ما می تواند مانع از ورزش کردن مان شود. خبر بد این است که سبک زندگی بی تحرک و پشت میزنشینی می تواند به افزایش وزن و ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی منجر شود.

 

خبر خوب اینکه تحقیقات نشان می دهد که تنها چند ورزش شدید کوتاه مدت در هفته می تواند به شما کمک کند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع دو و بیماری قلبی را کاهش داده و سلامتی خود را حفظ کنید.

 

دیابت نوع دو 

خبر بد: در حدود 5 میلیون ایرانی به دیابت نوع دو مبتلا هستند و این در حالی است که بسیاری از آنها از بیماری خود بی اطلاع اند. در هر 10 ثانیه دو نفر به دیابت مبتلا می شوند و هر ساله به این آمار اضافه می شود. دیابت نوع دو به شدت به شیوه زندگی مانند چاقی، تغذیه بد و نامناسب و سبک زندگی بی حرکت مرتبط است.

 

خبر خوب: یک مطالعه در دانشگاه اسکاتلند نشان داد ورزش فشرده و شدید 6 تا 7 دقیقه ای در هفته می تواند انسولین را تنظیم کند و خطر ابتلا به دیابت نوع دو در افراد زیر 40 سال را کاهش دهد.

 

با حداکثر تلاش خود بر روی یک دوچرخه ثابت پا بزنید (30 ثانیه) و یا از پله ها برای 30 ثانیه بالا بروید. برای وسایل ورزشی راحت تر 4 دقیقه وقت صرف کنید. پس از آن زمان این حرکات را 3 تا 5 برابر بیشتر کرده و سه بار در هفته آن را انجام دهید.

 

اگر دچار چاقی و اضافه وزن می باشید، همین حرکات را با زمانی دو برابر آنچه گفته شد آغاز کنید و این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

 

بیماری های قلبی عروقی 

خبر بد: اگرچه در برخی کشورها میزان ابتلا به این بیماری بیش از 70 درصد است و از حدود 60 سال پیش کاهش پیدا کرده است، اما بیماری های قلبی و عروقی هنوز هم علت اصلی مرگ در میان مردم بسیاری از مناطق جهان است و روزانه حدود 300 نفر در ایران بر اثر مشکلات مربوط به قلب و عروق جان خود را از دست می دهند که دلیل اصلی بسیاری از آن ها، عدم فعالیت بدنی است.

 

خبر خوب: ورزش کوتاه و شدید یک استراتژی کارآمد با مزایایی بسیار بیشتر از ورزش در طولانی مدت و با شدت متوسط است. تمرینات کوتاه، با شدت بالا می تواند به حفظ قلب سالم کمک کند. در یک مطالعه نشان داده شد ورزش های هوازی حتی به سالمندان بیمار مبتلا به نارسایی قلبی کمک می کند تا زمان آسیب را به تعویق بیاندازند.

 

مدت 3 دقیقه راه بروید و یا بدوید تا 90 درصد ضربان قلب افزایش پیدا کند.

 

سپس 3 دقیقه استراحت نمایید. این حرکت را تا چهار بار در روز تکرار کنید.

 

این برنامه را سه بار در هفته انجام دهید تا به کاهش خطرات بیماری خود کمک کرده باشید.

 

چاقی 

خبر بد: حدود 25 میلیون ایرانی به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. افرادی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند به طور قابل توجهی در معرض خطر بالای ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، بیماری های کیسه صفرا، آرتروز و انواع خاصی از سرطان مانند سرطان های معده، کبد، پانکراس، تیروئید و ... هستند.

 

خبر خوب: اختصاص دادن زمان هایی برای فعالیت در بین فواصل پشت میز نشینی و یا بی تحرکی، می تواند مانع چاق شدن تان شود. محققان استرالیایی دریافتند افرادی که استراحت یک دقیقه ای یا بیشتر بین بی تحرکی شان دارند، شکم کوچک تری نسبت به سایرین دارند (جدا از ورزش منظم).

 

باید حرکاتی را انجام دهید که به افزایش قدرت و توده ی عضلانی و بالا بردن ضربان قلب تان منجر شود، مانند بلند شدن از صندلی و قدم زدن در محوطه، بلند شدن از سر جایتان برای گفتگو با یک همکار و یا پرکردن بطری آب.

 

منبع: تبیان

 

آخرین های ورزشی

نکته هایی ریز و مهم در پاک کردن آرایش صورت که هر خانمی باید بداند!!

مدل جدید شینیون مو ۲۰۱۷

با تجربه کسانی که به راحتی لاغر شدند آشنا شوید!!

مدل های فرنچ ناخن، ساده ولی متفاوت

مدل های فرنچ ناخن، ساده ولی متفاوت

از بین بردن چربی های بدن با چند روش کاربردی!!

باورهای رایج درست و نادرست در خصوص ورزش

۴ اشتباه بزرگ درباره‌ موها و راه حل آنها

ورزش و فعالیت بدنی باعث بهبود کیفیت زندگی‌ می شود

پوست و موی تان را با این دانه خوشبو هم تقویت کنید هم رنگ!!

رهایی از شر موهای سفید

برای ورزش نکردن بهانه نگیرید

بهترین تمرینات ورزشی که خانم ها می توانند در پارک انجام دهند

اگه پوست روشن دارید این رنگ موها را استفاده کنید + عکس

بهترین مدل مو و آرایش در گلدن گلوب 2017

چه ورزش‌هایی عمر را طولانی‌تر می‌کنند

با این تمرینات از چاقی شكم و پهلوها در فصل سرما پیشگیری كنید

4 ترفند برای انتخاب مدل موی مناسب صورت

طراحی ناخن برای میهمانی های فوری!!

کاشت مژه 10 قانون مهم دارد که باید بدانید!!

۱۰ تلاش آرایشی خانم‌ها که هیچ جذابیتی برای آقایان ندارد

مدل مو های برتر کوتاه با رنگ تیره

چهار ورزشکار قدرتمند گیاه خوار در جهان چه کسانی هستند؟

زندگینامه ادموند هیلاری، نخستین فاتح قله اورست

مدل مو کوتاه بیشتر به صورتم می آید یا بلند؟

دات نت نیوک فارسی - دی ان ان فارسی - DnnExpert - DNN Farsi - DotNetNuke Farsi