Menu

باورهای غلط در مورد لاغری و کاهش وزن

باورهای غلط در مورد لاغری و کاهش وزن
Created by on 1395/09/02 17:54:42

باورها و راهنمایی های اشتباهی درباره کاهش وزن وجود دارد که باعث سخت تر شدن لاغری و کاهش وزن میشود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

fh,vihd ygx nv l,vn ghyvd , ;hia ,ck


بدترین راهنمایی ها برای کاهش وزن

تب کاهش وزن این روزها بسیار بالا گرفته است و در این بین هستند افرادی که به هر شیوه ای برای لاغری و کم کردن وزن متوسل میشوند . هر ساله میلیون ها نفر تصمیم می گیرند وزن کم کنند و هر سال بسیاری از آن ها نا امید می شوند و قبل از رسیدن به اهدافشان از این کار دست می کشند چرا که روشهای غلطی را برای لاغری و کاهش وزن در پیش گرفته اند . متأسفانه بسیاری از کسانی که با مشکل اضافه وزن و چاقی روبه رو هستند به هر شیوه ای می خواهند، خودشان را لاغر کنند و خیلی با عوارضی ناشی از این رژیم ها و شیوه های غلط لاغری کاری ندارند. در صورتی که نباید فراموش کنیم راهی که خیلی سریع شما را به این هدف می رساند، ممکن است راه درستی نباشد.

بسیاری از این روش ها از نظر علمی به هیچ وجه تائید شده و صحیح نیست. یکی از روش های نادرستی که مردم برای کاهش وزن انتخاب می کنند و از آن کمک می گیرند، حذف وعده های غذایی است. بعضی صبحانه را کنار می گذارند و تعداد کمی هم ناهار نمی خورند. خیلی هم با حذف شام می خواهند به این هدف برسند. در صورتی که حذف وعده های اصلی و کاهش تعداد آنها به یک یا دو وعده در طول روز به هیچ عنوان نمی تواند شما را به این هدف برساند.

با خوردن هر وعده غذایی، بدن برای هضم و جذب آن انرژی صرف می کند که همین مساله باعث می شود ذخایر انرژی در بدن که به صورت چربی وجود دارد، بسوزد. در نتیجه همین مساله نمی گذارد، وزن فرد افزایش پیدا کند. در حالی که اگر شخص فقط یک بار در طول روز غذایی با حجم زیاد مصرف کند، چنین اتفاقی برایش نخواهد افتاد.
توصیه می شود در طول روز نه تنها سه وعده که شش وعده غذای کم حجم مصرف کنید تا وزن تان کاهش یابد.

شکی نیست که کم کردن وزن کارآسانی نیست اما با به کار بستن این راهنمایی ها کاررا سخت ترخواهید کرد. با خواندن این مطلب به اشتباهات خود پی ببرید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

 کاهش وزن

مصرف گوشت قرمز در حد تعادل به کاهش وزن کمک میکند

راهنمایی های غلط برای کاهش وزن

مصرف نکردن چربی برای پیشگیری از چاقی:
همه چربی ها مانند هم نیست. برخی از آن ها باعث افزایش دور کمرو انسدادرگ ها می شود، درحالی که برخی از انواع آن باعث لاغری می شود؛ البته به شرطی که با عادت سالم غذا خوردن و ورزش منظم همراه باشد. ترکیب چربی ها مانند ماهی، آوا کادو، مغز میوه ، تخمه و روغن نباتی برای سلامتی مفید است.
پرهیز از خوردن اسنک سالم:
اگرمنظور ازاسنک چیپس، شکلات و بیسکویت است که بدون شک باید از مصرف آن پرهیز کنید؛ اما اسنک سالم که مانع گرسنگی می شود، در کاهش وزن موثر است. بین وعده های غذایی به خوردن میان وعده ای مانند مقدارکمی ماست، یک مشت مغزمیوه یا میوه های خشک رو بیاورید تا علاوه بر ایجاد سیری، روند سوخت وساز بدن نیز تسریع شود.
افزایش مصرف پروتئین:
بدن ما انسان ها طوری ساخته شده است که با سه نوع ریزمغذی به شکل کربوهیدرات، چربی و پروتئین می تواند نیازهای خود را تامین کند. تمرکز کردن روی یکی ازمواد مغذی نه تنها به سلامتی شما لطمه می زند بلکه کمکی به کم کردن وزن نخواهد کرد. تمرکز در خوردن پروتئین، مانع از مصرف کافی کربوهیدرات های پیچیده، فیبر و آنتی اکسیدان می شود.

کاهش وزن

مصرف پروتئین ها به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شود

حذف کربوهیدرات برای کاهش وزن:
همانند چربی ها ، همه کربوهیدرات ها شکل هم نیست. یکی از راه های کاهش وزن موفق انتخاب دقیق منبع کربوهیدراتی است؛ منابعی مانند میوه، سبزی و غلات سبوس دار.درحالی که کربوهیدرات ها ازمواد غذایی تهیه شده با آرد تصفیه شده در صورت مصرف بالا، باعث افزایش وزن خواهد شد.
کمتر خوردن برای وزن کمتر:
بارها و بارها متخصصان تغذیه درباره رژیم های نادرست هشدار داده اند زیرا نتیجه ای به دنبال ندارد.
با محروم کردن بدن ازکالری ومواد مغذی دیگر، روند سوخت وساز بدن متوقف می شود. این امر نیز کاهش وزن را سخت خواهد کرد.
ورزش با شکم خالی:
ورزش، دو، شنا و دوچرخه سواری با شکم خالی باعث از دست دادن عضلات می شود. از دست دادن عضلات نیز برای کسی که می خواهد وزن کم کند گزینه خوبی نیست. زیرا علاوه بر ایجاد افتادگی باعث می شود روند سوخت وساز بدن درست عمل نکند. پس قبل از آن یک میوه یا غذای مفید و انرژی زا بخورید.
امتناع از خوردن گوشت قرمز:
گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد، برای اندام ها و قلب مضر است زیرا حاوی چربی اشباع شده است؛ اما در صورت مصرف متعادل ، آهن و پروتئین باکیفیت لازم برای سوخت وساز بدن و حفظ عضله، تأمین می شود. مصرف گوشت قرمز را به هفته ای چند پرس بدون چربی محدود کنید.

باورهای غلط در مورد لاغری و کاهش وزن

print
The comment feature is locked by administrator.
Sort by:

زندگی بهتر

بارداری و نوزاد

غربالگری راهکار مناسب برای پیشگیری از تولد نوزاد معلول

اهمیت مصرف آهن و فولیک اسید در دوران بارداری

علائم سرماخوردگی در نوزادان را جدی بگیرید

مزایا و معایب خوردن پسته در دوران بارداری

تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری

مطالب بیشتر
تزئینات عقد و عروسی

بهترین‌ ایده‌ها برای شب عروسی شما

مدل دسته گل عروس 2016

تزیین وسایل سفره عقد

مطالب بیشتر
تناسب اندام

کوچک کردن شکم در یک ماه با ورزش

شکل صحیح حرکت پلنک چگونه است؟

ورزش در روزهای بارانی و زمین یخ زده ممنوع

رژیم غذایی یویویی و بلاهایی که سر بدن می آید!

باورهای غلط در مورد لاغری و کاهش وزن

مطالب بیشتر
خانه داری

پاسخ به مهم ترین دغدغه های خانه داری

چندترفند ساده برای بوی بد رختخواب

چگونه نرم کننده لباس خانگی درست کنیم

نکته های کلیدی در شستن لباس و چادر مشکی

آموزش تصویری تکه کردن مرغ

مطالب بیشتر
روابط عاطفی

تفاوت عملکرد مغز زنان و مردان در انجام چند کار همزمان

تأثیر رابطه بلند مدت بر میل جنسی زنان

پیام دادن زیاد به همسر خوب است یا بد؟

اشتباهات رایج زنان در جذب کردن مردان

فواید بحث کردن در رابطه زناشویی

مطالب بیشتر
شستشو ، نظافت ، لکه گیری

روش های پاک کردن موم شمع از روی سطوح مختلف

روش های پاک کردن موم شمع از روی سطوح مختلف

تمیز کردن شیرآلات با چند روش ساده خانگی!!

نکته های خانه داری

چگونه شیشه های خانه را برق بیاندازیم؟

مطالب بیشتر
متفرقه

نحوه آماده کردن لیست خرید

سالنامه و سررسید ۹۶ نیک

گیفتو؛ هدیه با چاشنی تبلیغات

برخورد صحیح با انواع همکارهای بد در محیط های کاری

راهکارهایی برای برخورد با مدیر گستاخ و بی ادب

مطالب بیشتر
مهارتهای زندگی

شناخت عرق گیاهی اصل از تقلبی و راهنمای مصرف آن

نحوه صرفه جویی مصرف انرژی در خانه و محل کار

ایده هایی برای مرتب کردن کروات و کمربندها

چگونه یک کفش پاشنه بلند مناسب انتخاب کنیم؟

بین شومینه و انواع بخاری کدام را انتخاب کنیم

مطالب بیشتر
موفقیت

راز موفقیت به روایت «پرویز پرستویی» + عکس

توصیه هایی برای 20 گرفتن در امتحان

شخصیت های برتر جهان که درس نخوانده موفق شدند+تصاویر

راز میلیونر شدن پسر 14 ساله! + عکس

سئو و 4 روش برای بهتر نتیجه گرفتن در موتورهای جستجوگر

مطالب بیشتر
نگه داری مواد غذایی

جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در هنگام قطع برق

چگونه از عسل در برابر مورچه ها حفاظت کنیم

مطالب بیشتر
نکات مهم آشپزی

روشی کاملا غلط برای شستشوی سبزیجات

توصیه‌های کاربردی در کباب کردن گوشت

از ظروف لعابدار و سرامیکی و سنگی با احتیاط استفاده کنید

کرم های داخل کلم بروکلی را چگونه از بین ببریم؟

لیست جایگزین مواد در آشپزی

مطالب بیشتر
هنر در خانه

کاربردهای شلوار جین کهنه

آموزش تصویری تغییر پیراهن به تاپ

هنرنمایی با میوه موز

آموزش تصویری جعبه سازی

تزيينات ساده برای ميز شام و ناهار

مطالب بیشتر
کار و زندگی

5 دلیل اصلی که علت پولدار نشدن شماست

سنگ قبر 32 میلیون تومانی در ویترین مرگ!

در روز های برفی چگونه با ماشین سفر کنیم

21 جمله ای که در مذاکره حقوق و مزایا نباید بگویید

روزهای برفی | چگونه در روزهای برفی زمین نخوریم

مطالب بیشتر
کودک

تخم مرغ برای رشد کودکان مفید است

کودکان را در هفته چند بار حمام کنیم؟

علت زیاد حرف زدن و سوال پرسیدن کودک چیست ؟

تفاوت های مغز دختر و پسر ها

راهکارهای کنار آمدن با سرطان در کودکان

مطالب بیشتر
دات نت نیوک فارسی - دی ان ان فارسی - DnnExpert - DNN Farsi - DotNetNuke Farsi